Demam Lagi...

Semalam anak sulung saya, Hakimi demam. Alhamdulillah hari ni dia dah sihat. Hari ni adiknya, Amir Safwan pula yang demam. Puncanya, saya pun tak pasti. Tapi nampaknya ada 2 batang gigi barunya bakal tumbuh. Masa saya tulis pasal ni, adik sedang tidur. Kesian saya tengok. Sebabnya demam dia kali ni susah nak kebah. Ubat demam dah diberi, mandi pun sudah tp suhu badan masih tak turun-turun. 10 minit  lepas, saya dh letakkn tuala basah kat atas dahi. Ada sedikit perubahan.

Minta petua kawan, Kak Leq kat FB. Kebetulan dia tengah online. (Saya selalu "ON" chatroom kat FB sbb nak chat dengan suami selain rakan-rakan lama. Chatroom di FB sebagai salah satu medium utk kami berhubung kalau ada perkara-perkara penting.). Berbalik pada petua drp Kak Leq. Dia suruh saya praktikkan perkara-perkara berikut yang akan saya lakukan selepas adik bangun dr tidur nanti.

- jgn pakai bju tebal..pakai singlet je
- kerap lap badan anak dengan air paip especially kat bwh ketiak, leher dan kelengkang
(sebaiknya air suam sbb takut anak terkejut -seperti dicadangkan doktor2 perubatan)
- tampal KOOL FEVER..
- kekdg bg dia mkn aiskrim..tp yg jenis aiskrim yg dlm bekas tu (perasa vanilla) - juga selalu dicadangkan oleh doktor yg pernah merawat anak sulung saya.
- lagi bagus  kalau balut bdn anak ngan towel basah...cepat skit suhu badannya turun

Harap-harap petua ni menjadi dan anak saya lekas sembuh. Amin...OPPS..dah bangun pun anak saya..Minta undur diri..

No comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 ILHAM JARUM |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.