Laporan Percuma Informasi Padat H1N1!!!



Nak terus dapatkan laporan padat ini..Klik sini http://www.tipsihat.com/index.php?ref=H1N1report

Tapi pesan saya agar anda membaca dulu artikel di bawah untuk gambaran lebih jelas kenapa laporan ini dihasilkan..

Laporan Akhbar:

5 juta rakyat Malaysia berisiko dijangkiti H1N1: WHO

BUKIT MERTAJAM: Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan lima juta atau 20 peratus rakyat negara ini berisiko dijangkiti virus influenza A (H1N1) jika langkah pencegahan tidak diambil secara serius oleh orang ramai.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata kajian WHO juga menjangkakan penularan wabak itu mungkin berlarutan antara enam bulan hingga setahun lagi.
"Kajian itu menyebut bahawa jika penularan virus H1N1 di sesebuah negara tidak berjaya ditangani dengan berkesan, 20 peratus penduduknya akan terdedah dengan jangkitan virus itu," katanya kepada pemberita selepas melawat Hospital Bukit Mertajam di sini hari ini.
Beliau berkata, wabak itu dijangka merebak lebih cepat pada musim tengkujuh.

"Pada musim tengkujuh, kita lebih terdedah dengan selesema, batuk-batuk dan demam. Tempoh ini amat penting untuk semua rakyat mengambil langkah berjaga-jaga dan tidak mengambil mudah isu kesihatan," katanya.
Liow berkata, kajian WHO juga menunjukkan jumlah sebenar penduduk yang dijangkiti H1N1 adalah 20 kali ganda daripada jumlah pesakit yang direkodkan menerima rawatan akibat jangkitan virus tersebut.

"Ini bermakna jika kita merekodkan 3,574 kes jangkitan H1N1 setakat ini, jumlah sebenar yang dijangkiti adalah sekitar 70,000 orang," katanya. - Bernama

Penularan wabak H1N1 yang melanda seluruh dunia dan negara kita, Malaysia secara khususnya telah menyebabkan satu suasana yang amat membimbangkan seluruh rakyat pada waktu ini. Ternyata virus kejam ini tidak mengenal mangsa, samada tua atau muda, malah tidak tahu yang kaya atau miskin seseorang itu. Sesungguhnya ini adalah satu ujian kepada kita.

Di sini saya ingin berkongsi satu laporan berinformasi berkenaan dengan penularaan virus ini yang dihasilkan oleh saudara Razif Yusof dari team Tipsihat.Com.Laporan ini diberikan percuma oleh saudara Razif dengan harapan orang ramai akan mendapat manfaat dari laporan percuma tersebut. Anda boleh dapatkan laporan percuma tu di sini:
(hanya perlu masukkan nama dan email, laporan ini akan dihantar terus ke email anda)

Jika anda juga merasakan informasi ini berguna, sila edarkan kepada saudara-mara, rakan-rakan atau kenalan anda.Semoga bermanfaat...!


P/s: Saya dah baca laporan ni,memang banyak info-info yang kita tak tahu dan perlu kita ambil tahu tentang virus ini dan langkah pencegahannya..Jangan lepaskan peluang untuk dapatkannya...

No comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 ILHAM JARUM |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.